Huismerk Energie en Greenchoice gaan samen verder

Welkom bij de groenste energiebeweging van Nederland! Huismerk Energie en Greenchoice gaan samen verder. Samen maken we Nederland nóg groener! Je leest hier hoe we dit gaan doen en wat dit allemaal voor jou betekent. 

Top 5 vragen aan Huismerk Energie

  • Wat is de reden van de overname door Greenchoice?

    Begin dit jaar heeft Greenchoice 100% van onze aandelen overgenomen. Net als wij staat Greenchoice voor een schoner Nederland en een duurzame toekomst. Onze missies sluiten naadloos op elkaar aan. Dat we samengaan, is dus goed nieuws voor de vergroening van Nederland. We komen samen uit op zo’n 600.000 groene energieklanten en worden daarmee de grootste donkergroene speler van Nederland. Samen kunnen wij doorgroeien, efficiënter werken en nóg meer investeren in onze groene missie: een duurzaam Nederland met 100% Hollandse groene energie.

    Is je vraag beantwoord?

  • Wat betekent de overname voor mij als klant?

    Jij wordt klant bij Greenchoice. En zo kom je terecht bij een van de groenste én de klantvriendelijkste energieleverancier van Nederland. Zo’n overname is administratief een behoorlijke klus. Dit willen wij goed laten verlopen en dat kost even tijd. Op het moment dat je contract wordt overgenomen ontvang je daarvan persoonlijk bericht. We leggen je dan precies uit hoe de contractovername door Greenchoice werkt. Wij regelen alles voor je, je hoeft hier zelf niets voor te doen.

    Goed om te weten: er verandert niets aan de leveringstarieven die je met ons hebt afgesproken. Dit geldt natuurlijk ook voor je termijnbedrag, dit blijft precies hetzelfde. Ook wanneer je net je energiecontract bij Huismerk Energie hebt verlengd.

    Is je vraag beantwoord?

  • Tot wanneer ben ik klant bij Huismerk Energie?

    Op het moment dat je contract wordt overgenomen ontvang je daarvan persoonlijk bericht. Tot die tijd verandert er niks voor jou.

    Is je vraag beantwoord?

  • Ik heb een e-mail gekregen om te verlengen. Wat nu?

    Heb je een verlengaanbod van Huismerk Energie ontvangen? Dan kun je deze gewoon zonder zorgen accepteren! Op het moment dat je contract door Greenchoice wordt overgenomen ontvang je daarvan persoonlijk bericht. Aan de leveringstarieven die je met ons hebt afgesproken, verandert niets. Dit geldt natuurlijk ook voor je termijnbedrag, dit blijft gelijk. Heb je nog vragen over het verlengaanbod? Neem gerust contact op via 088 105 11 22 of info@huismerkenergie.nl. Wij zorgen er graag voor dat je altijd een voordelig energiecontract hebt, en staan klaar voor al je vragen!

    Is je vraag beantwoord?

  • Wat gebeurt er als ik niet verleng?

    Kies je ervoor om je energiecontract niet te verlengen? Dan ga je na afloop van je huidige energiecontract over naar een vrij opzegbaar energiecontract met variabele leveringstarieven. Zodra je energiecontract wordt overgenomen door Greenchoice, gelden deze variabele tarieven ook bij hen. Wist je dat een energiecontract met vaste leveringstarieven op dit moment veel voordeliger is dan een contract met variabele leveringstarieven? Neem gerust contact met ons op voor een voordelig verlengaanbod. Dit kan via 088 105 11 22 of info@huismerkenergie.nl.

    Is je vraag beantwoord?

Daarom Greenchoice

Samen is alles toch veel beter! Begin dit jaar is Huismerk Energie onderdeel geworden van groene energieleverancier Greenchoice. Goed nieuws voor de vergroening van ons land! Onder de naam Greenchoice investeren we samen nóg meer in onze gezamenlijke groene missie: een duurzaam Nederland met 100% groene energie van eigen bodem. En er zijn meer pluspunten! Je leest ze hieronder.



We vormen dé grootste groene energiebeweging van Nederland

We vormen samen één grote groene energiebeweging van mensen en bedrijven die actief meewerken aan de overgang naar groene energie. Nu al met ruim 600.000 klanten! Hoe meer mensen met de beweging meedoen, hoe groter onze stem en hoe groter onze impact.

We vormen dé klantvriendelijkste energieleverancier van Nederland

Onze service aan klanten wordt er samen alleen maar beter op! We combineren de gewaardeerde service van Huismerk Energie met die van Greenchoice, die 8 jaar op rij werd uitgeroepen tot beste energieleverancier en vorig jaar in de prijzen viel als klantvriendelijkste energiebedrijf. We zijn betrokken bij de klant, komen beloftes na, doen niet moeilijk over formaliteiten, geven fouten toe én lossen ze op.

We vormen dé partner voor lokale energieprojecten

We bundelen onze ervaring met lokale energieprojecten en energiecoöperaties. Samen ondersteunen we er nu al meer dan 200 en het worden er elke dag meer. Zo zorgen we voor nóg meer draagvlak voor duurzame energie en betrekken nog meer consumenten bij de opwek van hun eigen groene stroom.

We vormen dé koploper in duurzaamheid

In het duurzaamheidsonderzoek van De Consumentenbond (e.a.) onder energieleveranciers scoren we allebei hoge cijfers en behoren we tot de koplopers in duurzaamheid. Onze energie blijft dus net zo groen als dat je van ons gewend bent!

Scores waar we trots op zijn

Vraag & antwoord

Jij wordt klant bij Greenchoice. Zo’n overname is administratief een behoorlijke klus. Dit willen wij goed laten verlopen en dat kost even tijd. Daarom kunnen we nog niet al je vragen beantwoorden. De vragen waar we wel antwoord op hebben staan hieronder op een rijtje.

Als klant van Huismerk Energie

  • Wat betekent de overname voor mij als klant?

    Jij wordt klant bij Greenchoice. En zo kom je terecht bij een van de groenste én de klantvriendelijkste energieleverancier van Nederland. Zo’n overname is administratief een behoorlijke klus. Dit willen wij goed laten verlopen en dat kost even tijd. Op het moment dat je contract wordt overgenomen ontvang je daarvan persoonlijk bericht. We leggen je dan precies uit hoe de contractovername door Greenchoice werkt. Wij regelen alles voor je, je hoeft hier zelf niets voor te doen.

    Goed om te weten: er verandert niets aan de leveringstarieven die je met ons hebt afgesproken. Dit geldt natuurlijk ook voor je termijnbedrag, dit blijft precies hetzelfde. Ook wanneer je net je energiecontract bij Huismerk Energie hebt verlengd.

    Is je vraag beantwoord?

  • Tot wanneer ben ik klant bij Huismerk Energie?

    Op het moment dat je contract wordt overgenomen ontvang je daarvan persoonlijk bericht. Tot die tijd verandert er niks voor jou.

    Is je vraag beantwoord?

  • Wat gebeurt er met mijn energiecontract?

    Op het moment dat je contract wordt overgenomen ontvang je daarvan persoonlijk bericht. Greenchoice neemt de afgesproken leveringstarieven over, dus ook je termijnbedrag blijft hetzelfde. Goed om te weten: dit geldt natuurlijk ook wanneer je net een nieuw energiecontract hebt afgesloten.

    Is je vraag beantwoord?

  • Wat is het incassomoment bij Greenchoice?

    Greenchoice houdt het incassomoment voor klanten die verhuizen vanuit Huismerk Energie hetzelfde. 

    Is je vraag beantwoord?

  • Wat gebeurt er met mijn betaalde borg?

    De betaalde borg wordt op de eindnota van Huismerk Energie verrekend. Greenchoice brengt geen nieuwe borg in rekening.

    Is je vraag beantwoord?

  • Blijf ik energie van Nederlandse bodem en/of mijn gekozen opwekbron houden?
    Greenchoice levert uitsluitend stroom van Nederlandse wind en zon. Ook het gas is net als bij ons CO2-gecompenseerd. Heb je gekozen voor stroom van een specifieke opwekbron? Je ontvangt binnenkort bericht of deze opwekbron meeverhuist naar Greenchoice. Ook wanneer je gekozen opwekbron niet meeverhuist, blijf je natuurlijk verzekerd van groene stroom uit Nederland.

    Is je vraag beantwoord?

  • Hoe werkt de terugleververgoeding voor zonnepanelen bij Greenchoice?

    Er verandert niets aan de huidige regels voor terugleveren op het moment dat Greenchoice deze overneemt. Je opwek en verbruik worden tegen elkaar weggestreept. Wek je meer op dan dat je verbruikt? Dan ontvang je voor elke teruggeleverde kWh een vergoeding gelijk aan het leveringstarief exclusief overheidsheffingen dat je ons betaalt. Wek je op jaarbasis méér dan 10.000 kWh (5.000 per telwerk bij een dubbele meter) terug? Dan ontvang je voor elke teruggeleverde kWh boven deze grens het leveringstarief exclusief overheidsheffingen min een afslag van € 0,01250 per kWh. 

    Is je vraag beantwoord?

  • Wanneer krijg ik mijn vaste klant voordeel (cashback)?

    Heb je met je huidige energiecontract recht op een vaste klant voordeel (cashback), dan krijg je deze zoals afgesproken gewoon uitbetaald. Maar dan bij Greenchoice!

    Is je vraag beantwoord?

  • Blijft mijn postcoderoosregeling gelden?

    Als je deelneemt aan een zogeheten postcoderoos, krijg je de belastingkorting via Huismerk Energie verrekend. Greenchoice neemt de afspraken rondom de postcoderoos volledig over. Nadat je energiecontract is overgenomen ontvang je van Greenchoice alle informatie hierover.

    Is je vraag beantwoord?

  • Kan ik mijn energiecontract ook opzeggen?

    Je kunt je energiecontract altijd opzeggen. Let op, in veel gevallen betaal je een ‘opzegvergoeding’ ofwel boete voor contractbreuk. Hoe langer de resterende looptijd van je energiecontract is, hoe hoger de wettelijke ‘opzegvergoeding’ is. Meer informatie hierover lees je in onze Algemene Voorwaarden en de productvoorwaarden van je energiecontract.

    Overweeg je om over te stappen naar een andere energieleverancier of heb een vraag over de boete? Neem dan contact met ons op via info@huismerkenergie.nl of 088 105 11 22. We kijken graag met je mee wat de meest voordelige optie is! Zonde als je achteraf voor vervelende verrassingen komt te staan. 

    Is je vraag beantwoord?

  • Wat gebeurt er met mijn persoonsgegevens?

    Jij wordt klant bij Greenchoice. En zo kom je terecht bij een van de groenste én de klantvriendelijkste energieleverancier van Nederland. Zo’n overname is administratief een behoorlijke klus. Dit willen wij goed laten verlopen. Daarom zullen we je klantgegevens met Greenchoice delen. Vanzelfsprekend gaat Greenchoice hier heel zorgvuldig mee om. In het zogeheten ‘privacy statement’ van Greenchoice lees je alle details. Ga hiervoor naar greenchoice.nl/privacy

    Is je vraag beantwoord?

  • Heeft Greenchoice ook een online klantomgeving?

    Jazeker, je kunt al jouw gegevens altijd en overal inzien via Mijn Greenchoice of de Greenchoice app! Met de Greenchoice app kan je als klant van Greenchoice realtime inzage krijgen in je stroomverbruik, kom je te weten welke categorieën in huis je energiekosten omhoog jagen én regel je veel energiezaken zelf. Simpel, altijd en overal.

    Leuk om te weten! Achter de schermen werkt Greenchoice hard aan een nieuwe en verbeterde versie van Mijn Greenchoice. Dit brengen ze stap-voor-stap online.

    Is je vraag beantwoord?

Greenchoice

  • Wat is de reden van de overname door Greenchoice?

    Begin dit jaar heeft Greenchoice 100% van onze aandelen overgenomen. Net als wij staat Greenchoice voor een schoner Nederland en een duurzame toekomst. Onze missies sluiten naadloos op elkaar aan. Dat we samengaan, is dus goed nieuws voor de vergroening van Nederland. We komen samen uit op zo’n 600.000 groene energieklanten en worden daarmee de grootste donkergroene speler van Nederland. Samen kunnen wij doorgroeien, efficiënter werken en nóg meer investeren in onze groene missie: een duurzaam Nederland met 100% Hollandse groene energie.

    Is je vraag beantwoord?

  • Per wanneer wordt Huismerk Energie overgenomen?

    Begin dit jaar heeft Greenchoice 100% van onze aandelen overgenomen. Hier merk je als klant van Huismerk Energie nu nog niets van. Zo’n overname is administratief een behoorlijke klus. Dit willen wij natuurlijk goed laten verlopen en dat kost even tijd. Op termijn wordt je energiecontract overgenomen door Greenchoice, en zo kom je terecht bij de klantvriendelijkste energieleverancier van Nederland. Natuurlijk ontvang je persoonlijk bericht op het moment dat Greenchoice je contract overneemt. We leggen je dan precies uit hoe de contractovername werkt. Geen zorgen, je leveringstarieven en termijnbedrag blijven gelijk.

    Is je vraag beantwoord?

  • Is de energie van Greenchoice net zo groen als die van Huismerk Energie?

    Greenchoice levert particuliere klanten – net als Huismerk Energie - uitsluitend 100% groene stroom uit Nederland. Met een 9,1 behoort Greenchoice tot de voorlopers in het jaarlijkse duurzaamheidsonderzoek van de Consumentenbond, Greenpeace, Natuur & Milieu en Wise. Download het volledige rapport hier.

    Is je vraag beantwoord?

Verlengen

  • Ik heb een e-mail gekregen om te verlengen. Wat nu?

    Heb je een verlengaanbod van Huismerk Energie ontvangen? Dan kun je deze zonder zorgen accepteren! Op het moment dat je contract door Greenchoice wordt overgenomen, ontvang je daarvan persoonlijk bericht. Aan de leveringstarieven die je met ons hebt afgesproken verandert niets. Dit geldt natuurlijk ook voor je termijnbedrag, dit blijft gelijk. Heb je nog vragen over het verlengaanbod? Neem gerust contact op via 088 105 11 22 of info@huismerkenergie.nl. Wij zorgen er graag voor dat je altijd een voordelig energiecontract hebt, en staan klaar voor al je vragen!

    Is je vraag beantwoord?

  • Kan ik verlengen bij Huismerk Energie?

    Je kunt gewoon verlengen bij Huismerk Energie. Dit contract wordt op termijn wel overgenomen door Greenchoice. Wanneer het zo ver is, ontvang je persoonlijk bericht. Goed om te weten: Greenchoice neemt de afgesproken leveringstarieven over. Dit geldt natuurlijk ook voor je termijnbedrag, dit blijft precies hetzelfde.

    Is je vraag beantwoord?

  • Van wie krijg ik mijn energie geleverd als ik mijn energiecontract verleng?

    Tot op het moment dat je contract wordt overgenomen door Greenchoice ontvang je 100% groene stroom uit Nederland van Huismerk Energie. De energie die je straks van Greenchoice ontvangt is nét zo groen!

    Is je vraag beantwoord?

  • Wat gebeurt er als ik niet verleng?

    Kies je ervoor om je energiecontract niet te verlengen? Dan ga je na afloop van je huidige energiecontract over naar een vrij opzegbaar energiecontract met variabele leveringstarieven. Zodra je energiecontract wordt overgenomen door Greenchoice, gelden deze variabele tarieven ook bij hen. Wist je dat een energiecontract met vaste leveringstarieven op dit moment veel voordeliger is dan een contract met variabele leveringstarieven? Neem gerust contact met ons op voor een voordelig verlengaanbod. Dit kan via 088 105 11 22 of info@huismerkenergie.nl.

    Is je vraag beantwoord?

Kom je er niet helemaal uit?

Neem dan contact met ons op. We staan voor je klaar!

Mail ons

Mail je vraag of opmerking naar info@huismerkenergie.nl.

WhatsApp ons

Whatsapp met ons via 06 - 266 266 22 op werkdagen van 8:30 en 17:00 uur.

Bel ons

Bel naar 088-1051122 op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur.