Meterstanden doorgeven

Heb je bericht ontvangen om je meterstanden door te geven? Zo geregeld via je persoonlijke online klantomgeving Mijn Huismerkenergie. Je kunt je meterstanden invoeren onder het kopje 'Verbruik'. Inloggen kan met je klantnummer en wachtwoord. Met een slimme meter lezen wij je meterstanden op afstand uit. Je hoeft ze dus niet meer zelf door te geven. 

Hulp nodig bij het aflezen van de meterstanden? Wij leggen je alles uit!

Veelgestelde vragen

  • De meterstanden die Huismerk Energie heeft gebruikt voor het termijnbedrag zijn onjuist. Hoe kan dat?
    Het kan zijn dat wij geen rekening hebben gehouden met eventuele teruglevering in je termijnbedrag. Misschien is er een andere reden waar we geen rekening mee hebben gehouden. Natuurlijk willen we dat je termijnbedrag zo goed mogelijk aansluit op je energieverbruik. Neem daarom contact met ons op via 088 - 105 11 22. Dan zoeken wij het voor je uit! Je kunt je termijnbedrag ook gemakkelijk zelf aanpassen via Mijn Huismerkenergie.

    Is je vraag beantwoord?

  • Hoe geef ik mijn meterstanden door?

    Wanneer je de meterstanden moet doorgeven, ontvang je van ons hierover bericht. Je kunt de meterstanden op een van de volgende manieren eenvoudig aan ons doorgeven:

    • Het makkelijkst is om je meterstanden door te geven via je persoonlijke online klantomgeving Mijn Huismerkenergie. Je kunt je meterstanden invoeren onder het kopje 'Verbruik'. Inloggen kan met je klantnummer en wachtwoord. Wachtwoord vergeten? Vraag via de link hierboven eenvoudig een nieuw wachtwoord aan.
    • Je kunt je meterstanden online doorgeven via de meterstandenpagina op onze website. Let op: vul je klantnummer en je gegevens goed in!
    • Je kunt je meterstanden ook via WhatsApp aan ons doorgeven via 06 266 266 22. Dit mag zelfs met een foto. Zorg er dan wel voor dat de meterstanden goed te lezen zijn en je ook je klantnummer toestuurt. Hebben we geen e-mailadres van je? Dan ontvang je een meterstandenkaart thuis.

    Hulp nodig bij het aflezen van de meterstanden? Wij leggen je alles uit!

    Is je vraag beantwoord?

  • Moet ik mijn meterstanden doorgeven als ik een slimme meter heb?
    Met een slimme meter lezen wij je meterstanden op afstand uit. Je hoeft ze dus niet meer zelf door te geven. Heeft je slimme meter een storing en vragen wij om je meterstanden door te geven, dan kan dit ook gewoon. Slimme meters hebben een schermpje waarop je de meterstanden kan aflezen.

    Is je vraag beantwoord?

  • Waarom moet ik mijn meterstanden doorgeven?
    Met je meterstanden stellen wij een juiste beginstand voor je energieverbruik vast en maken we een correcte factuur voor je op.

    Is je vraag beantwoord?

  • Wanneer moet ik meterstanden doorgeven?

    Je ontvangt bericht om je meterstanden door te geven:

    • Twee weken voor start afname van groene energie;
    • Als we je jaarnota opmaken;
    • Als je verhuist;
    • Als je je termijnbedrag opnieuw wil berekenen;
    • Als je overstapt naar een andere leverancier.

    Het invulformulier in Mijn Huismerkenergie is alleen zichtbaar als we je meterstanden nodig hebben.

    Is je vraag beantwoord?

  • Wanneer wordt mijn slimme meter uitgelezen?

    We lezen je slimme meter uit op de volgende momenten:

    • Twee weken voor start afname van groene energie;
    • Als we je jaarnota opmaken;
    • Als je verhuist;
    • Als je je termijnbedrag opnieuw wilt berekenen;
    • Als je de Slimme Energiemanager hebt aangevraagd lezen we je kwartierwaarden uit;
    • Als we je maandelijkse energierapport opmaken.

    Is je vraag beantwoord?

  • Wat gebeurt er als ik mijn meterstanden niet heb doorgegeven?
    Wanneer je de meterstanden niet op tijd doorgeeft, maakt de netbeheerder een schatting van je meterstanden. Deze kunnen mogelijk afwijken van je werkelijke meterstanden. Dit kan nadelige gevolgen hebben voor je nota. Geef je meterstanden daarom altijd op tijd door!

    Is je vraag beantwoord?

  • Wat moet ik doen als het niet lukt om mijn meterstanden door te geven?
    Lukt het niet om de meterstanden door te geven via Mijn Huismerkenergie, de meterstandenpagina op de website of de meterstandenkaart? Neem dan contact met ons op via 088 - 105 11 22. Wij helpen je graag!

    Is je vraag beantwoord?

  • Wat moet ik doen als ik mijn meterstanden verkeerd heb doorgegeven?
    Wanneer je verkeerde meterstanden hebt doorgegeven, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via 088-105 11 22. Wij helpen je graag verder!

    Is je vraag beantwoord?

WhatsApp met ons

Snel je vraag stellen? Stuur ons een WhatsApp. We zijn het best bereikbaar op werkdagen van 8:30 tot 17:00 uur.

06 - 266 266 22

Direct een gesprek

Je vraag liever persoonlijk met een van onze medewerkers bespreken? Bel dan gerust en we helpen je graag verder. 

088 - 105 11 22