Hoe kunnen wij je helpen?

Het antwoord op je vraag zo gevonden! Typ je vraag in een paar woorden in de zoekbalk of bekijk 'Vraag en antwoord' per onderwerp.

Top 5 vragen aan Huismerk Energie

  • Hoe pas ik mijn termijnbedrag aan?

    Je kunt je termijnbedrag gemakkelijk zelf aanpassen in Mijn Huismerkenergie. Ga hiervoor naar 'Termijnbedrag' onder het menu-item 'Verbruik'. De marge voor het aanpassen is afhankelijk van het historisch verbruik op je adres. Loopt je contractjaar binnen 1 maand af of stap je binnen 1 maand over naar een andere leverancier? Dan kan je het termijnbedrag niet meer aanpassen. Dit komt omdat we dan al bezig zijn met de opmaak van een jaar- of eindnota. 

    Inloggen Mijn Huismerkenergie

    Is je vraag beantwoord?

  • Hoe vraag ik een overstapkorting aan?

    De opzegvergoeding (boete) declareren doe je zo:

    • Log in op Mijn Huismerkenergie. Als je voor de eerste keer inlogt, gebruik dan de inloggegevens zoals vermeld in je welkomstbrief. 
    • Je vindt de optie ‘Overstapkorting direct aanvragen’ onder het menu-item ‘Contract’ bij ‘Overstapkorting’.
    • Vul je gegevens in en upload de (eind)nota waarop de opzegvergoeding van je vorige leverancier staat. Zonder deze nota kunnen we de aanvraag niet verwerken.
    • Ga akkoord met de voorwaarden en klik op verzenden. Wij doen de rest! 

    Inloggen Mijn Huismerkenergie

    Is je vraag beantwoord?

  • Hoe wijzig ik mijn inloggegevens van Mijn Huismerkenergie?

    In je energiecontract en/of bevestigingsmail vind je je gebruikersnaam (klantnummer) en wachtwoord. Werken deze inloggegevens niet? Controleer dan eerst of je de inloggegevens goed hebt overgenomen. Het kan ook zijn dat je je inloggegevens al eens hebt aangepast in Mijn Huismerkenergie

    Gebruikersnaam (klantnummer) opvragen
    Weet je je gebruikersnaam niet meer, neem dan contact met ons op via info@huismerkenergie.nl.

    Wachtwoord aanpassen
    Via de inlogpagina van Mijn Huismerkenergie vraag je gemakkelijk een nieuw wachtwoord aan. Kies voor ‘Wachtwoord vergeten?’. Op de pagina hierna vul je je klantnummer in en klik je op 'Wachtwoord aanpassen'. Je ontvangt dan een e-mail waarmee je je wachtwoord opnieuw kunt instellen. 

    Na beëindiging van je contract kun je nog 3 maanden inloggen.

    Inloggen Mijn Huismerkenergie

    Is je vraag beantwoord?

  • Wanneer kan ik de Termijncheck doen?

    Om een termijncheck te kunnen doen geldt het volgende:

    1. Je hebt kleinverbruik aansluitingen met een slimme meter of je hebt de werkelijke meterstanden van gas en of stroom aan ons doorgegeven.
    2. We hebben minimaal 3 maanden verbruik van gas en stroom kunnen meten. Ben je klant geworden in een periode waarin je weinig tot geen gas hebt verbruikt (de zomermaanden), dan duurt het langer voordat je een termijncheck kunt doen.

    Is je vraag beantwoord?

  • Wanneer ontvang ik mijn jaarnota?

    Aan het einde van elk leveringsjaar ontvang je een afrekening. Hierin verrekenen we de termijnbedragen van afgelopen jaar met de kosten van je werkelijke energieverbruik. Heb je meer verbruikt dan betaald, betaal je bij. Heb je minder verbruikt dan betaald, ontvang je geld terug. In Mijn Huismerkenergie lees je in welke periode je je jaarnota ontvangt. 

    Inloggen Mijn Huismerkenergie

    Is je vraag beantwoord?


Gemakkelijk zelf regelen

Meterstanden doorgeven

Termijnbedrag aanpassen

Persoonsgegevens aanpassen

Wachtwoord wijzigen


Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op. We staan voor je klaar!

Mail ons

Mail je vraag of opmerking naar info@huismerkenergie.nl. 

WhatsApp ons

Whatsapp met ons via 06 - 266 266 22 op werkdagen van 8:30 en 17:00 uur.

Bel ons

Bel naar 088-1051122 op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur.