Contract afsluiten

Overstappen

  • Hebben jullie mijn contract bij mijn oude leverancier opgezegd?
    Wij zeggen het contract bij je oude leverancier op. Je hoeft hiervoor niks te doen. Ga je verhuizen en kies je Huismerk Energie als energieleverancier voor je nieuwe woning, dan moet je het contract wel zelf opzeggen bij je oude leverancier.

    Is je vraag beantwoord?

  • Hoe annuleer ik mijn energiecontract?
    Je energiecontract annuleren kan telefonisch via 088 - 105 11 00. Natuurlijk kan dit ook per e-mail of post, met het formulier voor ontbinding / herroeping. Na het tekenen van het energiecontract heb je een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Binnen deze 14 dagen kan je het energiecontract kosteloos annuleren. Wil je na deze periode je contract opzeggen, dan betaal je een opzegvergoeding (boete). De hoogte hiervan is wettelijk vastgelegd en afhankelijk van je overeenkomst.

    Is je vraag beantwoord?

  • Hoe komen jullie aan mijn persoons- en verbruiksgegevens?
    Om een persoonlijke berekening te maken hebben we een aantal gegevens nodig, zoals je aansluitgegevens, energieverbruik en de einddatum van het huidige energiecontract. Volgens de wet ‘Algemene Verordening Gegevensbescherming’ mogen we deze gegevens alleen met jouw toestemming inzien. Dit kan met een klantsleutel (geboortedatum of rekeningnummer). Met de klantsleutel vragen we eenmalig je gegevens op, zodat we een juiste berekening voor het opgegeven adres kunnen maken.

    Is je vraag beantwoord?

  • Kom ik tijdens mijn overstap zonder energie te zitten?
    Tijdens je overstap naar Huismerk Energie kom je nooit zonder energie te zitten. Dit regelen wij met je oude energieleverancier. Ook als de energielevering van je oude en nieuwe energiecontract niet precies op elkaar aansluiten, kom je niet zonder energie te zitten. Voorbeeld: tot 8 april ontvang je energie van je oude leverancier en op 15 april starten wij met het leveren van energie. In de tussenliggende periode leveren wij je energie tegen flexibele tarieven. Vanaf 15 april leveren wij je energie tegen de tarieven waarvoor je hebt getekend.

    Is je vraag beantwoord?

  • Waarom ben ik klant bij Huismerk Energie terwijl ik geen energiecontract heb getekend?
    We zoeken het graag voor je uit. Neem contact met ons op. Je kunt ons het beste bereiken via info@huismerkenergie.nl of 088 -105 11 22.

    Is je vraag beantwoord?

  • Waarom heb ik geen energiecontract ontvangen?
    Na het bestellen krijg je een bevestiging van het gekozen energiepakket. Binnen 3 dagen ontvang je het energiecontract per e-mail of post. Geen energiecontract ontvangen? Het kan zijn dat het contract in je 'ongeweste e-mail' map terecht is gekomen. Zo niet, neem dan contact met ons op. Je kunt ons het beste bereiken via info@huismerkenergie.nl of 088 -105 11 22.

    Is je vraag beantwoord?

  • Wat is de wettelijke bedenktijd?
    Na het tekenen van het energiecontract heb je een wettelijke bedenktijd (afkoelperiode) van 14 dagen. Binnen deze 14 dagen kan je het energiecontract kosteloos annuleren.

    Is je vraag beantwoord?

  • Wat is een waarborgsom?
    Bij elke nieuwe contractaanvraag laten wij een kredietwaardigheidstoets uitvoeren. Ontvangen wij een negatief advies dan betaal je een borg voordat je klant kan worden bij Huismerk Energie. Bijna elke energieleverancier controleert het betaalgedrag van nieuwe klanten. Dit om financiële risico’s te verkleinen en te voorkomen dat klanten een schuld opbouwen. Ook wij voeren een kredietwaardigheidstoets uit, zoals staat in onze Algemene Voorwaarden. Dit doen we samen met Focum, een onafhankelijk handelsinformatiebureau. Een negatief kredietadvies door Focum kan verschillende oorzaken hebben. Wij hebben hier geen inzicht in. Wil je weten welke kredietinformatie er over jou bekend is, dan kan je je gegevens opvragen bij Focum. Ook kan dit per post. Vergeet hierbij niet een kopie van je identiteitsbewijs en vermeld de aanleiding van je verzoek. Het adres is: Focum T.a.v. Afdeling Inzageverzoeken Postbus 60214 1320 AG Almere.

    Is je vraag beantwoord?

Opzegvergoeding / boete

  • Hoe vraag ik een overstapkorting aan?

    De opzegvergoeding (boete) declareren doe je zo:

    • Log in op Mijn Huismerkenergie. Als je voor de eerste keer inlogt, gebruik dan de inloggegevens zoals vermeld in je welkomstbrief.
    • Je vindt de optie ‘Overstapkorting direct aanvragen’ onder het menu-item ‘Contract’ bij ‘Overstapkorting’.
    • Vul je gegevens in en upload de (eind)nota waarop de opzegvergoeding van je vorige leverancier staat. Zonder deze nota kunnen we de aanvraag niet verwerken.
    • Ga akkoord met de voorwaarden en klik op verzenden. Wij doen de rest!

    Is je vraag beantwoord?

  • Wanneer ontvang ik de overstapkorting op mijn rekening?
    Nadat wij je aanvraag en nota hebben ontvangen en goedgekeurd, zorgen wij dat de ‘Overstapkorting’ naar je wordt overgemaakt. Dit gebeurt binnen acht weken na betaling van je eerste termijnbedrag. Je ontvangt het bedrag op het rekeningnummer waarmee je de termijnbedragen aan ons betaalt. Zeg je het energiecontract tussentijds op, dan hebben wij het recht om de vergoeding bij je terug te vorderen. Ook vervalt het recht op de ‘Overstapkorting’ wanneer er sprake is van een betalingsachterstand.

    Is je vraag beantwoord?

  • Wat is een opzegvergoeding (boete)?
    Stap je over naar Huismerk Energie voordat het contract bij je vorige energieleverancier is afgelopen? Dan kan je een opzegvergoeding (boete) krijgen van je vorige leverancier. Een opzegvergoeding is een door de Autoriteit Consument en Markt (ACM) vastgesteld bedrag die iedere energieleverancier in rekening mag brengen bij particuliere klanten. Voor zakelijke klanten gelden andere voorwaarden. Hoe langer de resterende looptijd van je contract, hoe hoger de opzegvergoeding zal zijn. De opzegvergoeding geldt per aansluiting en bedraagt voor een contract met een resterende looptijd van minder dan 1,5 jaar € 50,00 (incl. btw), tussen 1,5 en 2 jaar € 75,00 (incl. btw), tussen 2 en 2,5 jaar € 100,00 (incl. btw) en langer dan 2,5 jaar € 125,00 (incl. btw). In veel gevallen vergoeden we de opzegvergoeding met een ‘Overstapkorting’! Of, en met welk bedrag we jouw eventuele opzegvergoeding vergoeden, staat in de productvoorwaarden van je energiecontract.

    Is je vraag beantwoord?

  • Wordt mijn opzegvergoeding (boete) vergoed door Huismerk Energie?
    Dit hangt af van het contract dat je bij Huismerk Energie hebt gekozen. In veel gevallen vergoeden wij de opzegvergoeding van je vorige leverancier tot €100,00 (€ 50,00 per aansluiting). Bij enkele energiecontracten vergoeden wij de opzegvergoeding tot € 250,00 (€ 125,00 per aansluiting). Is jouw opzegvergoeding lager? Dan betalen we je het bedrag van de opzegvergoeding terug. Is jouw opzegvergoeding hoger dan het bedrag dat wij vergoeden? Dan betaal je het resterende bedrag zelf. Of, en met welk bedrag we jouw eventuele opzegvergoeding vergoeden staat in de productvoorwaarden van je energiecontract.

    Is je vraag beantwoord?

Spoedaanvraag energie

  • Hoe krijg ik zo snel mogelijk energie in mijn nieuwe woning?

    Neem contact met ons op via 088 - 105 11 22 en wij regelen dat jij zo snel mogelijk energie thuis hebt. Daarvoor hebben wij het volgende van je nodig:

    • Een kopie van de brief van je netbeheerder. De brief van de netbeheerder nog niet ontvangen? Dan kan je ook je huur- of koopovereenkomst toesturen, zodat wij weten dat je nieuw bent in de woning. Zorg wel dat je privacygevoelige informatie afschermt. Na controle van de overeenkomst verwijderen wij deze gelijk.
    • De meterstanden. Heb je een slimme meter? Dan lezen wij de standen automatisch uit.
    • Een schriftelijk akkoord voor het leveren van energie binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Nadat wij bovenstaande van je hebben ontvangen en je aanvraag is goedgekeurd, starten we met de levering van energie.

    Is je vraag beantwoord?

  • Mijn energie is (bijna) afgesloten, wat moet ik nu doen?
    Neem contact op met je netbeheerder als je thuis geen energie meer hebt. Let op: ze kunnen je alleen helpen als je een energiecontract hebt. Heb je een brief gehad van de netbeheerder over de naderende afsluiting, neem dan contact met ons op via 088 - 105 11 22. Dan zorgen wij ervoor dat je niet zonder energie komt te zitten.

    Is je vraag beantwoord?

Onze energie