Bij Huismerk Energie zit je altijd goed.

We zijn blij met jou als klant en jij hopelijk ook met ons. We doen dan ook regelmatig een Contractcheck voor jou, zodat jij er vanuit kunt gaan dat je contract up-to-date is! Toch ontvang je vaak ook aanbiedingen van andere leveranciers die best aantrekkelijk lijken. Maar klopt dit aanbod wel, of is het eigenlijk te mooi om waar te zijn? En hoe weet je dan of je goed zit? Stuur het aanbod naar info@huismerkenergie.nl of bel ons op 088 - 105 11 00, dan doen wij een Contractcheck voor je. Wij helpen je vergelijken en zoeken uit wat nu écht het meest voordelig voor je is. Net zo makkelijk! Alvast weten waar je op moet letten? Hieronder lees je wat handige tips. 

Energiecontracten vergelijken? Bekijk onze tips!

  • Tip: vergelijk de tarieven in plaats van het termijnbedrag

    Als je aanbiedingen met elkaar vergelijkt, kijk dan niet alleen naar het termijnbedrag, maar ook naar de leveringstarieven, vaste leveringskosten en de eventuele actiekorting die je ontvangt. En controleer ook of er wel met het juiste energieverbruik en netbeheerkosten is gerekend. Vaak zijn andere aanbiedingen gebaseerd op een geschat energieverbruik en standaard netbeheerkosten, waardoor het aanbod niet past bij jouw situatie en het voorgestelde termijnbedrag niet klopt. Dit kan dan zorgen voor verrassingen achteraf. 

    Is je vraag beantwoord?

  • Tip: vergelijk de voorwaarden

    Heb je een aanbod met een korting of een welkomstcadeau? Check altijd goed onder welke voorwaarden je de korting ontvangt, want vaak zit er een belangrijke voorwaarde aan verbonden. Ga je bijvoorbeeld hogere vaste leveringskosten betalen, of moet je het welkomstcadeau terugbetalen als je een betalingsherinnering hebt ontvangen? 

    Is je vraag beantwoord?

  • Tip: Voorkom extra kosten

    Als je overstapt terwijl je contract nog niet is afgelopen, brengen wij een opzegvergoeding in rekening. Hebben wij ook jouw vorige opzegvergoeding terugbetaald? Dan kan het zijn dat we deze ook terugvragen.

    Is je vraag beantwoord?

  • Tip: Loop jouw extra voordeel niet mis

    Ontvang je van ons extra voordeel aan het eind van het contract? Loop deze dan niet mis door over te stappen voor het einde van de contractduur. 

    Is je vraag beantwoord?

  • Tip: te mooi om waar te zijn?

    Ziet u een andere aanbieding die te mooi lijkt om waar te zijn? Dan is dat waarschijnlijk ook het geval. Controleer daarom altijd de product- en actievoorwaarden én of de berekening wel uitgaat van het juiste energieverbruik.

    Is je vraag beantwoord?

  • Tip: loopt je energiecontract bijna af? Verleng op tijd!

    Wist je dat energieprijzen behoorlijk zijn gestegen ten opzichte van 2017 en 2018? Zo zijn de energiebelastingen, maar ook de marktprijzen voor stroom en gas gestegen. In een periode van stijgende marktprijzen is een vast energiecontract vaak voordelig. Loopt je energiecontract bijna af? Dan is het is daarom slim je energiecontract op tijd te verlengen en je leveringstarieven alvast vast te leggen voor de nieuwe contractperiode. Stijgen de prijzen in de markt verder, dan heb jij in ieder geval voor een langere tijd een goed leveringstarief.

    Is je vraag beantwoord?

  • Tip: doe de Contractcheck!

    Zelf energiecontracten vergelijken is stiekem best lastig. Een ander aanbod lijkt vaak mooier dan het is, waardoor overstappen soms voor vervelende verrassingen achteraf zorgt. Dat willen we graag voorkomen, en we willen natuurlijk graag dat jij tevreden klant bij ons blijft. Ontvang je een andere aanbieding en wil je weten wat de slimste keuze is? Stuur ons het aanbod toe via info@huismerkenergie.nl, dan zoeken wij het voor je uit! Ook kun je ons bellen op 088 105 11 00.

    Is je vraag beantwoord?

Stijgende energieprijzen

Wist je dat de energieprijzen behoorlijk zijn gestegen ten opzichte van 2017 en 2018 en waarschijnlijk sinds je het energiecontract hebt afgesloten? Goed voor jou, want nieuwe aanbiedingen en prijzen zijn dan bijna altijd minder gunstig dan je huidige energiecontract. Daarmee zit je dan erg goed.

Wel jammer als je contract bij ons bijna afloopt. Maar ook dan zorgen wij voor het beste energiepakket. We sturen je altijd een half jaar voor het contract afloopt een verlengingsaanbod toe, zodat je je leveringstarieven alvast kunt vastzetten voor de nieuwe contractperiode. Stijgen de marktprijzen verder? Dan heb jij in ieder geval voor een langere tijd een goed leveringstarief. 


Opzeggen voordat je contract afloopt? Dan betaal je een boete

Wil je overstappen naar een andere leverancier voordat je energiecontract afloopt? Dan brengt dit kosten met zich mee. Deze kosten zijn bepaald door de Autoriteit Consument en Markt (ACM) en zijn voor iedere leverancier dus hetzelfde. Wij brengen deze kosten bij je in rekening, omdat wij de energie voor jouw contractduur al hebben ingekocht. De hoogte van de boete hangt af van de looptijd van je contract en het aantal aansluitingen (stoom en/of gas) die je opzegt. 


Resterende looptijd                  Hoogte opzegboete
(per aansluiting)

1,5 jaar                                                € 50,00

Tussen 1,5 en 2 jaar                       € 75,00

Tussen 2 en 2,5 jaar                       € 100,00           

Langer dan 2,5 jaar                       € 125,00


Reviews klanten Huismerk Energie

Zij geven ons gemiddeld een 7,8 van de 10

En 83% van onze klanten beveelt ons aan

Naar alle reviews

WhatsApp met ons

Snel je vraag stellen? Stuur ons een WhatsApp. We zijn het best bereikbaar op werkdagen van 8:30 tot 17:00 uur.

06 - 266 266 22

Direct een gesprek

Je vraag liever persoonlijk met een van onze medewerkers bespreken? Bel dan gerust en we helpen je graag verder. 

088 - 105 11 22