Persoonlijke gegevens

Gegevens wijzigen

Verhuizen

  • Als ik ga verhuizen, stopt mijn contract dan automatisch?
    Nee, je contract loopt gewoon door. Je contract is namelijk persoonsgebonden en niet gekoppeld aan jouw adres. Via Mijn Huismerkenergie is je verhuizing zo geregeld. Je geeft je nieuwe adres en je verhuisdatum door en wij doen de rest.

    Is je vraag beantwoord?

  • Hoe geef ik mijn verhuizing door?
    Via Mijn Huismerkenergie is je verhuizing doorgeven zo geregeld. Je geeft je nieuwe adres en je verhuisdatum door en wij doen de rest. Doe dit wel op tijd, want de verwerking hiervan door de netbeheerder duurt minimaal 10 werkdagen. Heb je een conventionele meter thuis? Dan vragen we je kort voordat je je oude woning verlaat om je meterstanden door te geven. Dit zodat we een juiste eindafrekening kunnen maken en een nieuw termijnbedrag kunnen berekenen. Heb je een slimme meter? Dan lezen wij automatisch je meterstanden uit en hoef je niks meer te doen. Lukt het niet online, dan mag je natuurlijk ook bellen naar 088 - 105 11 22 of mailen naar info@huismerkenergie.nl.

    Is je vraag beantwoord?

  • Ik ga verhuizen, hoe zeg ik mijn contract op?

    Als je gaat inwonen op een adres waar al een energiecontract aanwezig is, betaal je normaalgesproken een opzegvergoeding (boete) bij het tussentijds beëindigen van je energiecontract. Het kan daarom voordeliger zijn om je contract bij Huismerk Energie mee te nemen naar het nieuwe adres. Dat zoeken wij graag voor je uit! Om je verhuizing te verwerken hebben wij het inschrijvingsbewijs van de gemeente en het huidige energiecontract op je nieuwe adres nodig. Deze kan je via onderstaand post- of mailadres toesturen. Zorg wel dat je privacygevoelige informatie afschermt.

    Postadres: Huismerk Energie N.V. Postbus 125 6500 AC Nijmegen
    Email: info@huismerkenergie.nl

    Nadat wij de documenten hebben ontvangen, zoeken wij meteen uit wat de meest voordelige optie voor je is. Verhuis je naar het buitenland of naar een verzorgingstehuis? Dan kunnen we helaas niet met je mee verhuizen. Je energiecontract opzeggen kan via info@huismerkenergie.nl of telefonisch via 088 - 105 11 22. Het enige wat we van je nodig hebben is een uitschrijving uit de Basisregistratie Personen (BRP) van je gemeente of een inschrijvingsbewijs van het verzorgingstehuis. Na ontvangst beëindigen wij kosteloos jouw contract.

    Is je vraag beantwoord?

  • Ik verhuis naar een verzorgingstehuis, hoe zeg ik mijn contract op?

    Als je naar een verzorgingstehuis verhuist, kunnen we helaas niet met je mee verhuizen. Je energiecontract opzeggen kan via info@huismerkenergie.nl of telefonisch via 088 - 105 11 22. Het enige wat we van je nodig hebben is een inschrijvingsbewijs van het verzorgingstehuis. Na ontvangst beëindigen wij kosteloos jouw contract.

    Is je vraag beantwoord?

  • Ik verhuis naar het buitenland, hoe zeg ik mijn contract op?

    Als je naar het buitenland verhuist, kunnen we helaas niet met je mee verhuizen. Je energiecontract opzeggen kan via info@huismerkenergie.nl of telefonisch via 088 - 105 11 22. Het enige wat we van je nodig hebben is een uitschrijving uit de Basisregistratie Personen (BRP) van je gemeente. Na ontvangst beëindigen wij kosteloos jouw contract.

    Is je vraag beantwoord?

  • Kan ik tijdens mijn verhuizing op 2 adressen stroom en gas geleverd krijgen?
    Ja dat kan! Via Mijn Huismerkenergie is je verhuizing zo geregeld. Je geeft je nieuwe adres en je verhuisdatum door en wij zorgen dat je op die dag energie ontvangt. De energielevering op je oude adres stopt pas op de dag van de door jouw opgegeven sleuteloverdracht. Staat je oude woning tijdelijk leeg? Dat is het slim om het termijnbedrag van je oude woning te verlagen tot een minimaal bedrag. Dit doe je ook via Mijn Huismerkenergie.

    Is je vraag beantwoord?

  • Neemt de nieuwe bewoner automatisch het contract over?
    Het energiecontract is persoonsgebonden en niet adresgebonden. Je energiecontract op naam van de nieuwe bewoner of eigenaar van het pand zetten? Neem hiervoor contact met ons op via 088 - 105 11 22.

    Is je vraag beantwoord?

  • Wanneer moet ik mijn verhuizing doorgeven?
    Geef je verhuizing op tijd door. De verwerking hiervan door de netbeheerder duurt minimaal 10 werkdagen.

    Is je vraag beantwoord?

  • Wat moet ik doen als er geen energie is op mijn nieuwe adres?

    Neem contact met ons op via 088 - 105 11 22 en wij regelen dat jij zo snel mogelijk energie thuis hebt. Daarvoor hebben wij het volgende van je nodig:

    • Een kopie van de brief van je netbeheerder. De brief van de netbeheerder nog niet ontvangen? Dan kan je ook je huur- of koopovereenkomst toesturen, zodat wij weten dat je nieuw bent in de woning. Zorg wel dat je privacygevoelige informatie afschermt. Na controle van de overeenkomst verwijderen wij deze gelijk.
    • De meterstanden. Heb je een slimme meter? Dan lezen wij de standen automatisch uit.
    • Een schriftelijk akkoord voor het leveren van energie binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen.

    Nadat wij bovenstaande van je hebben ontvangen en je aanvraag is goedgekeurd, starten we met de levering van energie.

    Is je vraag beantwoord?

Inloggen

  • Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
    Via de inlogpagina van Mijn Huismerkenergie vraag je gemakkelijk een nieuw wachtwoord aan. Kies voor ‘Wachtwoord vergeten?’. Op de pagina hierna vul je je klantnummer in en klik je op 'Wachtwoord aanpassen'. Je ontvangt dan een e-mail waarmee je je wachtwoord opnieuw kunt instellen. 

    Is je vraag beantwoord?

  • Wat moet ik doen als ik niet kan inloggen in Mijn Huismerkenergie?
    In je energiecontract en/of bevestigingsmail vind je je gebruikersnaam (klantnummer) en wachtwoord. Werken deze inloggegevens niet? Controleer dan eerst of je de inloggegevens goed hebt overgenomen. Het kan ook zijn dat je je inloggegevens al eens hebt aangepast in Mijn Huismerkenergie. Je wachtwoord pas je gemakkelijk aan via de inlogpagina van Mijn Huismerkenergie. Weet je je gebruikersnaam niet meer, neem dan contact met ons op via info@huismerkenergie.nl. Na beëindiging van je contract kun je nog 3 maanden inloggen.

    Is je vraag beantwoord?