Samen dragen we bij aan een duurzaam Nederland!

We zijn ontzettend blij met jou als klant. Samen hebben we gewerkt aan het verduurzamen van Nederland. Wij zorgen er graag voor dat je een voordelig energiecontract hebt! Hier vind je wat handige informatie over het mooie verlengingsaanbod in je mail.

1. Bevestigen

klik op bevestigen in de e-mail met je aanbieding

2. Contract

Je ontvangt je nieuwe contract en termijnbedrag.

3. Verlengd!

Je contract en nieuwe voorwaarden gaan in




Meer inzicht in je energieverbruik

Maak jij al gebruik van de Slimme Energiemanager? Je kunt het aanvragen via Mijn Huismerkenergie. Zo heb je altijd actueel inzicht in je energieverbruik. 

  • 24/7 inzicht in je eigen energieverbruik
  • Bewuster omgaan met je energie
  • Handig verbruiksoverzicht
  • Tot een kwartier nauwkeurig je verbruik inzien
  • Altijd en overal toegankelijk


Belangrijke documenten en voorwaarden

Alle belangrijke formulieren en voorwaarden vind je bij je contract of  kun je hier downloaden. 

Veelgestelde vragen

  • Waarom ga ik per maand een ander termijnbedrag betalen?

    Het kan zijn dat je een ander termijnbedrag gaat betalen bij je nieuwe energiecontract. Je leveringstarieven, maar ook de overheidsheffingen kunnen anders zijn dan hiervoor. Hoe zit het precies?

    Wanneer je een nieuw energiecontract afsluit, zijn het de kale leveringstarieven die je voor een bepaalde periode vastlegt. De leveringstarieven zijn afhankelijk van de marktprijzen voor stroom en gas. Deze marktprijzen schommelen continu. Zo zijn ze sinds 2017 behoorlijk gestegen, maar de afgelopen periode voor het eerst weer iets gedaald. Het kan dus zijn dat de leveringstarieven die we je op dit moment bieden hoger of juist lager zijn dan de leveringstarieven uit je oude contract. Door je leveringstarieven opnieuw voor een tijd vast te leggen, weet je precies waar je aan toe bent. Bovendien kun je er vanuit gaan dat het aanbod dat je van ons ontvangt past bij de huidige markt, en altijd extra voordelig is voor onze vaste klanten. 

    Wat wél ieder jaar verandert, zijn de overheidsheffingen. Op 1 januari past de overheid deze aan, en alle energieleveranciers zijn verplicht deze belastingen door te voeren. De overheidsheffingen zijn dan ook bij alle energieleveranciers hetzelfde. Deze wijzigingen hebben invloed op je totale energiekosten. Zo betaalden we in 2019 allemaal meer belasting; voor 2020 merk je dit alleen wanneer je een hoog gasverbruik hebt. In het aanbod dat je van ons ontvangt, houden we rekening met de huidige overheidsheffingen. Je termijnbedrag kan daardoor anders uitvallen, maar zo kom je achteraf niet voor verrassingen te staan. 

    Ook goed om te weten: het aanbod is gebaseerd op het gemiddelde energieverbruik op je adres. Neem gerust contact op via info@huismerkenergie.nl als dit verbruik niet bij je huidige situatie past, bijvoorbeeld door de aanschaf van zonnepanelen. We maken dan een nieuw aanbod voor je op basis van de juiste gegevens. 


    Is je vraag beantwoord?

  • Aanbiedingen vergelijken? Doe de Contractcheck!

    Wij zijn blij met jou als klant! We zorgen er dan ook graag voor dat je altijd een voordelig energiecontract hebt. Heb je vragen over je aanbod? Of heb je misschien een aanbod van een andere leverancier ontvangen? Neem dan gerust contact met ons op voor een Contractcheck. Goed vergelijken is soms namelijk best lastig. Stuur het aanbod naar ons toe en wij kijken graag mee wat het meest voordelig voor je is!

    Is je vraag beantwoord?

  • Vaste of variabele leveringstarieven?

    Wanneer je een nieuw energiecontract aangaat, heb je de mogelijkheid te kiezen voor een energiecontract met vaste, of variabele leveringstarieven.

    Variabele leveringstarieven bewegen mee met de marktprijzen voor stroom en/of gas. Dit kan voordelig zijn, wanneer prijzen flink dalen. Maar in een stijgende prijsmarkt, betaal je eigenlijk veel meer. Over het algemeen zijn vaste leveringstarieven voordeliger dan variabele leveringstarieven. En je kiest hierbij voor zekerheid: je zet je leveringstarieven voor bepaalde periode vast, en gedurende deze periode blijven deze onveranderd. Zo ben je niet afhankelijk van prijsschommelingen in de markt, en weet je waar je aan toe bent!

    Wanneer je contract met vaste leveringstarieven bijna afloopt, ontvang je van ons altijd een aanbod om je energiecontract te verlengen. Kies je hier op dat moment niet voor, dan gaat je energiecontract na afloop automatisch over naar een variabel energiecontract. Zo kom je nooit zonder energie te zitten, en kun je op ieder gewenst moment opnieuw je leveringstarieven vast zetten. 

    Is je vraag beantwoord?

  • Hoe zijn mijn energietarieven opgebouwd?

    De tarieven zijn uit verschillende onderdelen opgebouwd, namelijk leveringskosten, overheidsheffingen en netbeheerkosten:

    • Voor stroom is het leveringstarief de eenheidsprijs voor één kWh stroom en is afhankelijk van je soort meter. Dit tarief kun je vast zetten voor een langere periode.
    • Voor gas is het leveringstarief de eenheidsprijs voor één m³ gas. Dit tarief kun je vast zetten voor een langere periode.
    • Voor zowel stroom als gas betaal je vaste leveringskosten. Dit tarief kun je vast zetten voor een langere periode.
    • De energiebelasting is bij elke leverancier een vast bedrag per kWh en is dus afhankelijk van je verbruik. Energiebelasting moet je bij elke leverancier betalen en kan jaarlijks door de overheid worden gewijzigd.
    • Opslag Duurzame Energie (ODE) is ook een vorm van belasting, die wordt gebruikt om de investering in duurzame energie te stimuleren. Ook de ODE is afhankelijk van je verbruik en dien je bij elke leverancier te betalen. Ook dit kan jaarlijks door de overheid worden gewijzigd.
    • Over je gehele energienota betaal je btw.

    Is je vraag beantwoord?

  • Hoe zit het met een eventuele actiekorting uit mijn oude contract?

    Vanaf een half jaar voordat je energiecontract bij ons afloopt, heb je de mogelijkheid je leveringstarieven alvast vast te leggen voor je nieuwe contractperiode. Natuurlijk heb je dan nog recht op de actiekorting uit je oude contract! We laten je nieuwe energiecontract namelijk aansluitend op, of na het einde van je oude energiecontract ingaan. De actiekorting van je oude energiecontract zie je dan terug op de jaarnota die bij dat energiecontract hoort. 

    Soms gebeurt het je al liever eerder gebruik wil maken van een nieuw energiecontract. We noemen dit tussentijds verlengen. Dit kan gevolgen hebben voor de actiekorting uit je oude contract. Veel actiekortingen krijg je namelijk pas aan het einde van je energiecontract uitgekeerd. Omdat je eerder gebruik maakt van het voordeel in je nieuwe energiecontract, kan je actiekorting uit het oude energiecontract vervallen. Soms kan dit voordelig voor je zijn, bijvoorbeeld wanneer de prijzen in de markt flink zijn gedaald. Wanneer je graag tussentijds wil verlengen, bespreken we graag met je wat de meest gunstige optie is. 

    Goed om te weten: normaal gesproken gaat je nieuwe energiecontract dus ná je oude energiecontract in. Ook als je je een half jaar van te voren al kiest om je leveringstarieven voor je nieuwe energiecontract vast te leggen. Heeft je oude energiecontract een actiekorting? Je krijgt die dan gewoon uitgekeerd.

    Is je vraag beantwoord?

  • Krijg ik bij mijn nieuwe contract ook groene energie uit Nederland geleverd?

    Wij leveren altijd 100% lokaal groene energie uit Nederland. Ongeacht of je contract wijzigt, deze garantie geven wij aan al onze klanten. Heb je voor een specifiek project gekozen, dan houden we hier rekening mee bij verlenging van je contract. 

    Is je vraag beantwoord?

  • Moet ik mijn meterstanden doorgeven?

    Als je een slimme meter hebt, dan hoef je géén meterstanden aan ons door te geven. Wij lezen deze automatisch uit op de overstapdatum. Heb je geen slimme meter? Wij laten je dan weten wanneer het tijd is de meterstanden door te geven! Dit kan heel eenvoudig op een van de volgende manieren:

    • Via jouw persoonlijke online klantomgeving ‘Mijn Huismerkenergie’. Je kunt de meterstanden invoeren onder het kopje ‘Verbruik’.
    • Meterstanden doorgeven zonder in te loggen? Ga naar de meterstandenpagina op onze website en vul uw klantnummer, postcode en meterstanden in.
    • Je kunt de meterstanden ook via WhatsApp aan ons doorgeven via 06 266 266 22 of per mail via info@huismerkenergie.nl. Dit mag zelfs met een foto. Zorg er dan wel voor dat de meterstanden goed te lezen zijn en je ook je klantnummer toestuurt.

    Weet je niet zeker of je een slimme meter hebt en of je je meterstanden moet doorgeven? Geen zorgen, wacht gewoon ons bericht af. Ontvang je niks, dan hoef je ook geen standen door te geven. 

    Is je vraag beantwoord?

  • Wanneer gaat mijn nieuwe contract in?

    Je nieuwe contract gaat normaal gesproken in op het moment dat oude contract afloopt. Dit kan soms anders zijn, wanneer je een andere ingangsdatum hebt besproken met onze medewerkers. De datum waarop je nieuwe contract ingaat staat altijd vermeld in je aanbieding. Pas wanneer je akkoord gaat met het aanbod, verwerken we de nieuwe overeenkomst verwerken en is deze datum geldig. Dit wordt ook bevestigd in je nieuwe contract die je een aantal dagen daarna ontvangt.

    Is je vraag beantwoord?

Like ons op Facebook

Wil jij op de hoogte blijven van Huismerk Energie? Like onze Facebookpagina en je mist niets meer!

Ik vind jullie leuk!

Meer weten?

Wil je meer over ons weten of heb je een vraag? Neem dan gerust contact met ons op via info@huismerkenergie.nl of bel ons. 

088 - 105 11 22