Vind jij het ook tijd voor nieuwe energie?

Kies voor Huismerk Energie, kies voor een groen Nederland!

  • Gratis Slimme Energiemanager (bij een slimme meter)
  • 100% lokaal groene energie
  • Vaste, lage leveringstarieven
  • Eigen overstapcoach

Geschat termijnbedrag:

€ 118,00

Bereken mijn voordeel

  • € 150,00 vaste klant voordeel (€ 75,00 per product)
  • Gratis Slimme Energiemanager (bij een slimme meter)
  • 100% lokaal groene energie
  • Vaste, lage leveringstarieven

Geschat termijnbedrag:

€ 118,00

Bereken mijn voordeel

Het berekende termijnbedrag is gebaseerd op het verbruik dat je zelf hebt ingevuld of het gemiddelde verbruik dat je hebt geselecteerd. Je bent dan ook zelf verantwoordelijk voor het opgeven van een correct verbruik. Wíj dragen er zorg voor dat de inhoud van de berekening juist is. Wij houden deze dan ook up-to-date aan de hand van recente tarieven. Mocht het toch een keer voorkomen dat de informatie onjuist is, laat ons dit weten. Je kunt ons hier niet aansprakelijk voor stellen.


Tijd voor nieuwe energie

Het is tijd voor nieuwe energie! Groen in plaats van grijs. Waarom het tijd is? We laten het je graag beleven, in VR! Vlieg over windmolens, beleef de kracht van water én surf over zonnepanelen. Bekijk het met een VR bril, cardboard óf zet de 360 graden optie aan in je beeldscherm!

Klanten over Huismerk Energie

Wij zijn blij met onze klanten en zij met ons!

Ik vind het een prettig idee dat ik schone energie uit mijn eigen omgeving krijg.

Mevrouw Donker uit Nijmegen

Wanneer ik een vraag heb, krijg ik altijd direct iemand aan de lijn.

Robert van Doorn uit Oss

Ons vandaag inzetten voor de toekomst van Nederland

De tijd vliegt, daarom zetten wij ons elke dag in voor de toekomst van Nederland. Dit doen we samen met energieproducenten, energiepartners, enthousiaste medewerkers én met onze klanten. Samen wekken we energie op uit lokale bronnen van zonne-, water- , wind en bio-energie. Zo stimuleren we de duurzame opwek en maken we Nederland groener. Het is nu tijd voor nieuwe energie!

Meer over Huismerk Energie

Een overzicht van de meest gestelde vragen

  • Wat ga ik per maand betalen?

    De uitkomst van de berekening geeft een schatting aan de hand van een gemiddeld verbruik. Indien je klikt op berekenen, kun je zelf een accurate berekening maken door je eigen verbruik in te vullen. Hiervoor kun je bijvoorbeeld je jaarnota als uitgangspunt nemen. Huismerk Energie controleert ook altijd jouw historische verbruik en of dit overeenkomt met het verbruik dat je zelf hebt opgegeven. Vervolgens word je geïnformeerd over het definitieve termijnbedrag. Je kunt het termijnbedrag altijd wijzigen via Mijn Huismerkenergie.

  • Ik heb al een leveringsovereenkomst maar weet de einddatum niet. Kan ik toch overstappen?

    Als je klant wilt worden bij Huismerk Energie, zoeken wij graag voor je uit hoelang je huidige contract nog loopt. Je loopt nooit het risico dat je twee leveranciers tegelijk hebt. Indien je contract een langere looptijd heeft en je mogelijk een boete ontvangt voor de overstap, vergoeden wij deze tot een maximum van € 250,00 (€ 125,00 per aansluiting). 

  • Wanneer wordt mijn termijnbedrag vastgesteld?

    Je termijnbedrag kun je zelf eenvoudig berekenen op onze website, vóórdat je besluit om over te stappen naar Huismerk Energie. Alle kosten zijn ook al opgenomen in deze berekening. Het is wel belangrijk dat je een juist verbruik invult. Uiteraard controleren we altijd voorafgaand aan de levering of het verbruik dat je hebt opgegeven klopt. Je kunt het termijnbedrag ook altijd wijzigen via Mijn Huismerkenergie. Je termijnbedrag wijzigt mogelijk pas weer bij je jaarnota.

  • Hoe verloopt mijn overstap verder?

    Zodra je bent aangemeld, ontvang je binnen twee werkdagen van ons je contract met je termijnbedrag. Je hebt dan nog 14 kalenderdagen de tijd om je contract goed door te nemen. Hierna zetten we je overstap in gang. Als je geen slimme meter hebt, vragen we je twee weken voor je overstap om de meterstanden door te geven. Als laatste stap starten we met leveren van lokaal duurzame energie bij jouw thuis. 

  • Hoe weet ik of de stroom van Huismerk Energie ook echt groen is?

    Aan de stroom die uit jouw stopcontact komt, zie je niet of jouw stroom groen is of waar jouw energie vandaan komt. Om toch aan te kunnen geven dat de stroom die wij leveren 100% lokaal groen is, bestaat er een systeem in Nederland:

    Certificaten: de 'Garantie van Oorsprong' is een garantiecertificaat dat per MWh aangeeft waar deze energie is opgewekt. Huismerk Energie heeft voor elke geleverde MWh ook een Garantiecertificaat. 

    Stroometiket: elke energieleverancier is wettelijk verplicht om ieder jaar een Stroometiket op te stellen. Het Stroometiket geeft inzicht in welke energie is geleverd. Als je groene stroom afneemt, kun je op het stroometiket precies zien welk percentage van de stroom (lokaal) groen is, welk percentage grijs en welk percentage onbekend. Het Stroometiket staat hier vermeld op onze website en in je jaarnota. 

Vind jij ook dat het tijd is voor nieuwe energie?

WhatsApp met ons

Snel je vraag stellen? Stuur ons een WhatsApp. We zijn het best bereikbaar op werkdagen van 8:30 tot 17:00 uur.

06 - 266 266 22

Direct een gesprek

Je vraag liever persoonlijk met een van onze medewerkers bespreken? Bel dan gerust en we helpen je graag verder. 

088 - 105 11 22