We gaan samen met Greenchoice

Dinsdag 17 december 2019 - De Energie Transitie Groep (ETG), waar Huismerk Energie, De Groene Stroomfabriek en de Energy Trading Company onder vallen, gaan samen met Greenchoice. Samen maken we Nederland nog groener:

Eind vorig jaar al nam Greenchoice een minderheidsbelang van 20% in ETG. Vandaag legt de groene energieleverancier een 100% overname van ETG voor aan de Autoriteit Consument en Markt, de toezichthouder op de Nederlandse energiemarkt. Naar verwachting wordt de overname begin 2020 afgerond.

De overname is goed nieuws en zorgt voor continuïteit bij de Energie Transitie Groep (ETG). We zijn een kleine speler op de duurzame energiemarkt, zijn financieel gezond en willen nu doorpakken en groeien. Daar is schaalgrootte voor nodig. Voor ons is Greenchoice met haar vergelijkbare visie en missie dé aangewezen partij om dat te doen.

Een grote groene beweging

Groen moet de norm zijn, niet de uitzondering. Met maar liefst 600.000 klanten met een groen hart vormen we samen één grote groene beweging. Hoe meer mensen meedoen, hoe groter onze impact.

Koplopers in duurzaamheid

Samen zijn we de grootste groene koploper in duurzaamheid van Nederland. Dus geen zorgen: onze energie blijft net zo groen als het altijd al was. Voor jou als klant verandert er nu dus niets. Alle voorwaarden blijven gelijk, wij blijven jou 100% Hollands groene energie leveren tegen de afgesproken tarieven.

Samen meer investeren in groen

Samen creëren we meer schaalgrootte en kunnen we efficiënter werken. Hoe minder kosten we maken, hoe meer we kunnen investeren in nieuwe groene energieprojecten. Daar wordt Nederland dus steeds duurzamer van! We ondersteunen samen nu al meer dan 200 lokale energieprojecten en energiecoöperaties en dat worden er elke dag meer.

Klik hier voor het persbericht van Greenchoice.

Vraag & antwoord

  • Wat betekent de overname voor mij als klant?

    Jij wordt klant bij Greenchoice. En zo kom je terecht bij een van de groenste én de klantvriendelijkste energieleverancier van Nederland. Zo’n overname is administratief een behoorlijke klus. Dit willen wij goed laten verlopen en dat kost even tijd. Op het moment dat je contract wordt overgenomen ontvang je daarvan persoonlijk bericht. We leggen je dan precies uit hoe de contractovername door Greenchoice werkt. Wij regelen alles voor je, je hoeft hier zelf niets voor te doen.

    Goed om te weten: er verandert niets aan de leveringstarieven die je met ons hebt afgesproken. Dit geldt natuurlijk ook voor je termijnbedrag, dit blijft precies hetzelfde.

    Is je vraag beantwoord?

  • Tot wanneer ben ik klant bij Huismerk Energie?

    Op het moment dat je contract wordt overgenomen ontvang je daarvan persoonlijk bericht. Tot die tijd verandert er niks voor jou.

    Is je vraag beantwoord?

  • Wat gebeurt er met mijn energiecontract?

    Op het moment dat je contract wordt overgenomen ontvang je daarvan persoonlijk bericht. Greenchoice neemt de afgesproken leveringstarieven over. Dit geldt natuurlijk ook voor je termijnbedrag, dit blijft precies hetzelfde. 

    Is je vraag beantwoord?

  • Wat is het incassomoment bij Greenchoice?

    Greenchoice houdt het incassomoment voor klanten die verhuizen vanuit Huismerk Energie hetzelfde. 

    Is je vraag beantwoord?

  • Wat gebeurt er met mijn betaalde borg?

    De betaalde borg wordt op de eindnota van Huismerk Energie verrekend. Greenchoice brengt geen nieuwe borg in rekening.

    Is je vraag beantwoord?

  • Blijf ik energie van Nederlandse bodem en/of mijn gekozen opwekbron houden?

    Greenchoice levert uitsluitend stroom van Nederlandse wind en zon. Ook het gas is net als bij ons CO2-gecompenseerd. Heb je gekozen voor stroom van een specifieke opwekbron? Je ontvangt binnenkort bericht of deze opwekbron meeverhuist naar Greenchoice. Ook wanneer je gekozen opwekbron niet meeverhuist, blijf je natuurlijk verzekerd van groene stroom uit Nederland.

    Is je vraag beantwoord?

  • Hoe werkt de terugleververgoeding voor zonnepanelen bij Greenchoice?

    Er verandert niets aan de huidige regels voor terugleveren op het moment dat Greenchoice deze overneemt. Je opwek en verbruik worden tegen elkaar weggestreept. Wek je meer op dan dat je verbruikt? Dan ontvang je voor elke teruggeleverde kWh een vergoeding gelijk aan het leveringstarief exclusief overheidsheffingen dat je ons betaalt. Wek je op jaarbasis méér dan 10.000 kWh (5.000 per telwerk bij een dubbele meter) terug? Dan ontvang je voor elke teruggeleverde kWh boven deze grens het leveringstarief exclusief overheidsheffingen min een afslag van € 0,01250 per kWh. 

    Is je vraag beantwoord?

  • Wanneer krijg ik mijn vaste klant voordeel (cashback)?

    Heb je met je huidige energiecontract recht op een vaste klant voordeel (cashback), dan krijg je deze zoals afgesproken gewoon uitbetaald. Maar dan bij Greenchoice!

    Is je vraag beantwoord?

  • Blijft mijn postcoderoosregeling gelden?

    Als je deelneemt aan een zogeheten postcoderoos, krijg je de belastingkorting via Huismerk Energie verrekend. Greenchoice neemt de afspraken rondom de postcoderoos volledig over. Nadat je energiecontract is overgenomen, ontvang je van Greenchoice alle informatie hierover.

    Is je vraag beantwoord?

  • Kan ik mijn energiecontract ook opzeggen?

    Je kunt je energiecontract altijd opzeggen. Let op, in veel gevallen betaal je een ‘opzegvergoeding’ ofwel boete voor contractbreuk. Hoe langer de resterende looptijd van je energiecontract is, hoe hoger de wettelijke ‘opzegvergoeding’ is. Meer informatie hierover lees je in onze Algemene Voorwaarden en de productvoorwaarden van je energiecontract.

    Overweeg je om over te stappen naar een andere energieleverancier of heb een vraag over de boete? Neem dan contact met ons op via info@huismerkenergie.nl of 088 105 11 22. We kijken graag met je mee wat de meest voordelige optie is! Zonde als je achteraf voor vervelende verrassingen komt te staan. 

    Is je vraag beantwoord?

  • Wat gebeurt er met mijn persoonsgegevens?

    Jij wordt klant bij Greenchoice. En zo kom je terecht bij een van de groenste én de klantvriendelijkste energieleverancier van Nederland. Zo’n overname is administratief een behoorlijke klus. Dit willen wij goed laten verlopen. Daarom zullen we je klantgegevens met Greenchoice delen. Vanzelfsprekend gaat Greenchoice hier heel zorgvuldig mee om. In het zogeheten ‘privacy statement’ van Greenchoice lees je alle details. Ga hiervoor naar greenchoice.nl/privacy.

    Is je vraag beantwoord?

  • Heeft Greenchoice ook een online klantomgeving?

    Jazeker, je kunt al jouw gegevens altijd en overal inzien via Mijn Greenchoice of de Greenchoice app! Met de Greenchoice app kan je als klant van Greenchoice realtime inzage krijgen in je stroomverbruik, kom je te weten welke categorieën in huis je energiekosten omhoog jagen én regel je veel energiezaken zelf. Simpel, altijd en overal. 

    Leuk om te weten! Achter de schermen werkt Greenchoice hard aan een nieuwe en verbeterde versie van Mijn Greenchoice. Dit brengen ze stap-voor-stap online.

    Is je vraag beantwoord?

WhatsApp met ons

Snel je vraag stellen? Stuur ons een WhatsApp. We zijn het best bereikbaar op werkdagen van 8:30 tot 17:00 uur.

06 - 823 641 18

Direct een gesprek

Je vraag liever persoonlijk met een van onze medewerkers bespreken? Bel dan gerust en we helpen je graag verder. 

088 - 105 11 22