Ga je verhuizen? Wij verhuizen gewoon met je mee

Wist je dat wij bij een verhuizing gewoon met je mee verhuizen? Lekker makkelijk in deze drukke periode. Je verhuizing doorgeven is via Mijn Huismerkenergie snel en eenvoudig geregeld. Doe dit wel op tijd, want de verwerking hiervan door de netbeheerder duurt minimaal 10 werkdagen. Dan zorgen wij ervoor dat de levering van energie op je nieuwe adres geregeld is op het moment dat je de sleutel van je nieuwe woning ontvangt. 

Zo geregeld via Mijn Huismerkenergie

Via Mijn Huismerkenergie is je verhuizing zo geregeld. Je geeft je nieuwe adres en je verhuisdatum door en wij doen de rest. Heb je een conventionele meter thuis? Dan vragen we je kort voordat je je oude woning verlaat om je meterstanden door te geven. Dit zodat we een juiste eindafrekening kunnen maken en een nieuw termijnbedrag kunnen berekenen. Heb je een slimme meter? Dan lezen wij automatisch je meterstanden uit en hoef je niks meer te doen.

Mijn verhuizing doorgeven

Staat je oude woning tijdelijk leeg? Verlaag dan je termijnbedrag

Staat je oude woning tijdelijk leeg? Dat is het slim om het termijnbedrag van je oude woning te verlagen tot een minimaal bedrag. Dit doe je via Mijn Huismerkenergie.

Termijnbedrag verlagen

Reviews klanten Huismerk Energie

Zij geven ons gemiddeld een 7,9 van de 10

En 84% van onze klanten beveelt ons aan

Naar alle reviews


Verhuis je naar het buitenland of naar een verzorgingstehuis?

Verhuis je naar het buitenland of naar een verzorgingstehuis? Dan kunnen we helaas niet met je mee verhuizen. Je energiecontract opzeggen kan via info@huismerkenergie.nl of telefonisch via 088 - 105 11 22. Het enige wat we van je nodig hebben is een uitschrijving uit de Basisregistratie Personen (BRP) van je gemeente of een inschrijvingsbewijs van het verzorgingstehuis. Na ontvangst beëindigen wij kosteloos jouw contract. 

Veelgestelde vragen op een rijtje

  • Als ik ga verhuizen, stopt mijn contract dan automatisch?

    Nee je contract loopt gewoon door, want een contract is persoonsgebonden en niet gekoppeld aan jouw adres. Als je verhuist, geef je het nieuwe adres aan ons door en wij zorgen ervoor dat je energie krijgt geleverd op je nieuwe adres en de levering stopt op je oude adres. 

  • Hoe geef ik mijn verhuizing door?

    Via Mijn Huismerkenergie. Hier kun je ook direct de meterstanden van je oude en je nieuwe adres doorgeven. Wil je de meterstanden liever telefonisch doorgeven? Dat kan via 088 - 105 11 22 (lokaal tarief). De gegevens worden direct verwerkt in onze administratie. Indien er nog vragen of onduidelijkheden zijn, neem dan gerust even contact met ons op. 

  • Hoe wordt mijn nieuwe termijnbedrag berekend?

    Het termijnbedrag wordt vastgesteld op basis van het verbruik van het voorgaande jaar op je adres en is afhankelijk van de woning en jouw gebruik van stroom en gas. Indien je naar een nieuw adres verhuist kan het zijn dat het verbruik dat bekend is op dit adres afwijkt van jouw verbruik op dit adres. Wij adviseren je dan ook om je verbruik in het begin goed in de gaten te houden. Graag maken we na 6 maanden een nieuwe berekening om te kijken of het termijnbedrag bijgesteld moet worden. In het geval van nieuwbouw, maakt de netbeheerder een berekening van het verwachte verbruik. 

  • Ik ga verhuizen, wat nu?

    Ga je verhuizen? Huismerk Energie verhuist met je mee. Je geeft je verhuizing eenvoudig door via Mijn Huismerkenergie of telefonisch via 088 - 105 11 22 (lokaal tarief).

    • Het verwerken van een verhuizing duurt minimaal 10 werkdagen. Daarom is het verstandig om de verhuisdatum op tijd door te geven. Wij zorgen er dan voor dat de levering van energie op je nieuwe adres geregeld is op het moment dat je de sleutel van je nieuwe woning ontvangt. Wij melden je af bij je oude netbeheerder en melden je aan bij je nieuwe netbeheerder in het geval dat je naar een ander netgebied verhuist. 
    • Voor je verhuizing is het belangrijk dat je de meterstanden van zowel je oude als je nieuwe adres zo snel mogelijk doorgeeft. Dit in verband met het zo nauwkeurig mogelijk vaststellen van je nieuwe maandelijkse termijnbedrag.  
    • Het niet op tijd doorgeven van je verhuizing, betekent een te late aansluiting van stroom en gas. Dat kan erg vervelend zijn. Is het niet mogelijk om de verhuisdatum 10 werkdagen van tevoren door te geven? Doe dit dan alsnog zo snel mogelijk. Huismerk Energie helpt je graag om de energielevering op je nieuwe adres zo snel mogelijk te voor elkaar te krijgen. 


  • Ik moet voor het eerst een energiecontract afsluiten. Hoe werkt dat?

    Heb je nog geen energieleverancier en betrek je een woning waar je energie moet regelen? Meld je dan aan bij Huismerk Energie. Na je aanmelding gaat de wettelijke bedenktijd/afkoelperiode van 14 kalenderdagen in. Na deze 14 dagen dienen we het verzoek pas in bij de netbeheerder. Weet je voorafgaand aan je aanmelding al wanneer je gaat verhuizen? Geef dit dan aan tijdens het bestellen van je product. Het contract zal dan per deze datum ingaan op het nieuwe adres. Is het nog niet duidelijk wanneer je gaat verhuizen? Geef dan de datum van sleuteloverdracht zo snel mogelijk aan ons door.


  • Kan ik mijn contract op datum van sleuteloverdracht laten ingaan?

    Jazeker. Op het moment dat je de sleutel van je woning ontvangt, kunnen wij energie leveren op jouw adres. Let er wel op, dat het verwerken van een verhuizing minimaal 10 werkdagen duurt. Wij zorgen er ook voor dat het leveren van energie op je oude adres stopt op het moment dat je de sleutel inlevert. Daarom is het verstandig om de verhuisdata op tijd door te geven. Wij zorgen er dan voor dat je niet dubbel betaalt en niet zonder energie komt te zitten. Verhuis je ook naar een ander netgebied? Dan melden wij je af bij je oude netbeheerder en melden je aan bij je nieuwe netbeheerder. 


  • Neemt een nieuwe bewoner automatisch het contract over?

    Een energiecontract is persoonsgebonden, niet adresgebonden. Hierdoor kun je het energiecontract niet overdragen aan de nieuwe bewoner of eigenaar van het pand.

  • Rekenen jullie verhuiskosten?

    Nee, we brengen geen verhuiskosten in rekening. Service van het huis! 

  • Wanneer moet ik een verhuizing doorgeven?

    Het verwerken van een verhuizing duurt één werkdag. Wij zorgen er dan voor dat de levering van energie op je nieuwe adres dus binnen een dag geregeld is. Let er wel op dat je de meterstanden van je oude adres en je nieuwe adres doorgeeft. 

  • Wanneer moet ik mijn meterstanden doorgeven?

    Minimaal 10 werkdagen voordat je gaat verhuizen geef je de verhuisdatum door. Op de dag dat je de oude woning verlaat, geef je ook de meterstanden van stroom en gas aan Huismerk Energie door van je oude adres. Ook is het belangrijk om direct de meterstanden van je nieuwe woning door te geven, om zo een nieuw nauwkeurig termijnbedrag te kunnen berekenen. Op de verhuisdatum wordt de energielevering op het oude adres beëindigd en op het nieuwe adres gestart.

Verhuizing doorgeven via e-mail

Heb je een vraag? Stel 'm dan via WhatsApp. Snel en gemakkelijk. We zijn bereikbaar op werkdagen van 8:30 tot 17:00 uur.

06 - 266 266 22

Verhuizing doorgeven


Geef je verhuizing gemakkelijk en snel door via Mijn Huismerkenergie of mail naar info@huismerkenergie.nl.

Inloggen Mijn Huismerkenergie