Welkom bij Huismerk Energie!

Wat fijn dat je de keus hebt gemaakt voor een duurzame en lokale energieleverancier! Jouw overstap is in vier simpele stappen geregeld en je komt nooit zonder energie te zitten. 

1. Aanmelden

Meld je aan en ontvang direct een bevestiging per e-mail.

2. Contract

Je ontvangt je nieuwe contract en termijnbedrag. Wij zeggen je oude contract op.

3. Meterstanden

Heb je geen slimme meter, dan krijg je bericht om je meterstanden door te geven.

4. Start levering

Vanaf nu maak jij gebruik van 100% lokaal groene energie uit Nederland!



Regel zelf je energiezaken via Mijn Huismerkenergie

In onze online inlogomgeving staat al je informatie bij elkaar, bekijk je het verbruik en geef je snel en eenvoudig wijzigingen door. 

Inzicht in je verbruik met de Slimme Energiemanager

Al jouw persoonlijke informatie bij elkaar

Zelf eenvoudig wijzigingen doorgeven



Meer inzicht in je energieverbruik

Maak direct gebruik van de Slimme Energiemanager, te vinden in Mijn Huismerkenergie. Zo heb je altijd actueel inzicht in je energieverbruik. 

  • 24/7 inzicht in je eigen energieverbruik
  • Bewuster omgaan met je energie
  • Handig verbruiksoverzicht
  • Tot een kwartier nauwkeurig je verbruik inzien
  • Altijd en overal toegankelijk

Vraag de Slimme Energiemanager aan in Mijn Huismerkenergie. 

Veelgestelde vragen

  • Is het bedrag in mijn berekening ook het termijnbedrag dat ik per maand ga betalen?

    Het berekende maandbedrag is een indicatie van het uiteindelijke termijnbedrag dat je maandelijks gaat betalen voor de levering van energie. Dit is onder voorbehoud van afwijkingen en wijzigingen in je daadwerkelijke verbruik. Voor een gepersonaliseerd aanbod maken we gebruik van een klantsleutel. Is hier geen gebruik van gemaakt, dan maken we een berekening op basis van standaardwaarden. Je daadwerkelijke tarieven en termijnbedrag kunnen dan afwijken. Enkele dagen na de aanmelding ontvang je je energiecontract met de definitieve tarieven. Het termijnbedrag kan je altijd wijzigen via Mijn Huismerkenergie

    Is je vraag beantwoord?

  • Kan ik mijn maandelijkse termijnbedrag wijzigen?

    Je kunt je termijnbedrag gemakkelijk zelf aanpassen in Mijn Huismerkenergie. Ga hiervoor naar 'Termijnbedrag' onder het menu-item 'Verbruik'. De marge voor het aanpassen is afhankelijk van het historisch verbruik op je adres. Loopt je contractjaar binnen 1 maand af of stap je binnen 1 maand over naar een andere leverancier? Dan kan je het termijnbedrag niet meer aanpassen. Dit komt omdat we dan al bezig zijn met de opmaak van een jaar- of eindnota. Beschikken wij over voldoende verbruiksgegevens van je nieuwe leveringsjaar? Dan kan je ook de Termijncheck doen! Je ziet meteen of je termijnbedrag nog past bij je verbruikskosten.

    Is je vraag beantwoord?

  • Moet ik het contract bij mijn oude leverancier opzeggen?

    Wij zeggen het contract bij je oude leverancier op. Je hoeft hiervoor niks te doen. Ga je verhuizen en kies je Huismerk Energie als energieleverancier voor je nieuwe woning, dan moet je het contract wel zelf opzeggen bij je oude leverancier.

    Is je vraag beantwoord?

  • Moet ik mijn meterstanden doorgeven?

    Wanneer je de meterstanden moet doorgeven, ontvang je van ons hierover bericht. Je kunt de meterstanden op een van de volgende manieren eenvoudig aan ons doorgeven: 

    • Het makkelijkst is om je meterstanden door te geven via je persoonlijke online klantomgeving Mijn Huismerkenergie. Je kunt je meterstanden invoeren onder het kopje 'Verbruik'. Inloggen kan met je klantnummer en wachtwoord. Wachtwoord vergeten? Vraag via de link hierboven eenvoudig een nieuw wachtwoord aan. 
    • Je kunt je meterstanden online doorgeven via de meterstandenpagina op onze website. Let op: vul je klantnummer en je gegevens goed in!
    • Je kunt je meterstanden ook via WhatsApp aan ons doorgeven via 06 266 266 22. Dit mag zelfs met een foto. Zorg er dan wel voor dat de meterstanden goed te lezen zijn en je ook je klantnummer toestuurt. Hebben we geen e-mailadres van je? Dan ontvang je een meterstandenkaart thuis.

    Hulp nodig bij het aflezen van de meterstanden? Wij leggen je alles uit!

    Met een slimme meter lezen wij je meterstanden op afstand uit. Je hoeft ze dus niet meer zelf door te geven.

    Is je vraag beantwoord?

  • Vergoedt Huismerk Energie de opzegvergoeding (boete) van mijn oude leverancier?

    Dit hangt af van het contract dat je bij Huismerk Energie hebt gekozen. In veel gevallen vergoeden wij de opzegvergoeding van je vorige leverancier tot €100,00 (€ 50,00 per aansluiting). Bij enkele energiecontracten vergoeden wij de opzegvergoeding tot € 250,00 (€ 125,00 per aansluiting). Is jouw opzegvergoeding lager? Dan betalen we je het bedrag van de opzegvergoeding terug. Is jouw opzegvergoeding hoger dan het bedrag dat wij vergoeden? Dan betaal je het resterende bedrag zelf. Of, en met welk bedrag we jouw eventuele opzegvergoeding vergoeden staat in de productvoorwaarden van je energiecontract.

    De opzegvergoeding (boete) declareren doe je zo:

    • Log in op Mijn Huismerkenergie. Als je voor de eerste keer inlogt, gebruik dan de inloggegevens zoals vermeld in je welkomstbrief. 
    • Je vindt de optie ‘Overstapkorting direct aanvragen’ onder het menu-item ‘Contract’ bij ‘Overstapkorting’.
    • Vul je gegevens in en upload de (eind)nota waarop de opzegvergoeding van je vorige leverancier staat. Zonder deze nota kunnen we de aanvraag niet verwerken.
    • Ga akkoord met de voorwaarden en klik op verzenden. Wij doen de rest!

    Is je vraag beantwoord?

  • Waarom hebben mijn vorige leverancier en Huismerk Energie in dezelfde maand een termijnbedrag afgeschreven?

    Er zijn meerdere oorzaken waarom je vorige energieleverancier en Huismerk Energie in dezelfde maand een bedrag kunnen afschrijven:

    • Een van de meest voorkomende oorzaken is het verschillende moment waarop het termijnbedrag wordt afgeschreven. Bij Huismerk Energie wordt het termijnbedrag altijd voorafgaand aan de maand van levering afgeschreven. Het kan zijn dat je vorige leverancier eenmalig op hetzelfde moment afschrijft, omdat je daar áchteraf betaalt. 
    • Betaalde je bij je vorige leverancier het termijnbedrag ook voorafgaand aan de maand? Dan kan het zijn dat je vorige leverancier de overstap nog niet heeft verwerkt en het termijnbedrag onterecht heeft afgeschreven. Meestal wordt dit verrekend op de eindnota, maar je mag het termijnbedrag ook terugvorderen via de bank. Neem wel even contact op met je vorige leverancier.
    • Is het bedrag dat de vorige leverancier heeft afgeschreven geen termijnbedrag? Het kan zo zijn dat je bij de vorige leverancier moest bijbetalen op de eindnota en zij dit bedrag nu hebben afgeschreven.

    Wanneer je vorige en nieuwe energieleverancier in dezelfde maand een bedrag afschrijven kan dit vervelend zijn. Is dit het geval? Laat het ons weten! Dan zoeken we samen naar een passende oplossing!

    Is je vraag beantwoord?

  • Waarom is mijn termijnbedrag anders dan bij mijn huidige leverancier?

    Voor het vaststellen van het termijnbedrag, maken we een berekening van de vaste kosten én een schatting van de hoeveelheid energie die je het komende jaar gaat verbruiken. De kosten verdelen we gelijkmatig en brengen we in 12 maandelijkse termijnen bij jou in rekening. Het termijnbedrag is mogelijk anders dan bij je vorige leverancier omdat:

    • Er een ander jaarverbruik is genomen als uitgangspunt; 
    • Het leveringstarief verschilt;
    • De nieuwe netbeheerkosten en/of overheidsheffingen nog niet zijn doorberekend bij de vorige leverancier. Deze kunnen één keer per jaar wijzigen.

    Is je vraag beantwoord?

  • Wanneer betaal ik mijn eerste termijnbedrag?

    Het termijnbedrag wordt altijd voorafgaand aan de maand rond de 25e automatisch afgeschreven. Stap je over op de 1e van de maand? Dan brengen wij het eerste termijnbedrag net na je overstap in rekening. Voorbeeld: je stapt over op 1 juli, dan betaal je je eerste termijnbedrag voor de maand juli aan het begin van deze maand. Het termijnbedrag voor de maand augustus betaal je rond 25 juli. Daarna wordt het termijnbedrag altijd rond de 25e van de maand afgeschreven.

    Is je vraag beantwoord?

Like ons op Facebook

Wil jij op de hoogte blijven van Huismerk Energie? Like onze Facebookpagina en je mist niets meer!

Ik vind jullie leuk!

Meer weten?

Wil je meer over ons weten of heb je een vraag? Neem dan gerust contact met ons op via info@huismerkenergie.nl of bel ons. 

088 - 105 11 22