10 zaken die je gemakkelijk zelf regelt via Mijn Huismerkenergie

Energiezaken regelen? Dat doe je natuurlijk het liefst wanneer het jou uitkomt. Veel kan je gewoon zelf regelen via Mijn Huismerkenergie. Er is misschien wel meer mogelijk online dan dat je denkt! Deze 10 zaken regel je gemakkelijk en snel zelf.

1: Inloggegevens wijzigen of opnieuw opvragen

Eerste keer inloggen
Als je voor de eerste keer inlogt, gebruik dan je klantnummer als gebruikersnaam. Deze vind je in je energiecontract en/of bevestigingsmail. Ook je wachtwoord vind je hier. Eenmaal ingelogd kan je je klantnummer en wachtwoord aanpassen onder het menu-item 'Gegevens'. Kies iets wat je gemakkelijk kan onthouden! 

Wachtwoord vergeten
Via de inlogpagina van Mijn Huismerkenergie vraag je gemakkelijk een nieuw wachtwoord aan. Ook onderaan deze pagina kan je inloggen. Kies voor ‘Wachtwoord vergeten?’. Op de pagina hierna vul je je klantnummer in en klik je op 'Wachtwoord aanpassen'. Je ontvangt dan een e-mail waarmee je je wachtwoord opnieuw kunt instellen. 

2: Termijnbedrag aanpassen

Je kunt altijd zelf je termijnbedrag aanpassen in Mijn Huismerkenergie. Beschikken wij over minimaal 3 maanden verbruiksgegevens? Dan kan je een Termijncheck doen. Met de Termijncheck weet je meteen of je met je huidige termijnbedrag geld terug krijgt of bijbetaalt op je aankomende jaarnota. Op basis hiervan kan je je termijnbedrag nauwkeurig aanpassen. Zo kom je achteraf nooit voor verrassingen te staan!

3: Facturen inzien en betalen

Al jouw termijn- en jaarnota's vind je onder menu-item 'Betalingen'. Je kunt ze online bekijken, downloaden voor je eigen administratie en zien wanneer je je volgende jaarnota ontvangt. Ook zie je hier of je nog openstaande facturen hebt. Heb je gekozen voor betalen op factuur, dan kan je facturen gemakkelijk en snel betalen via iDEAL. 

4: Betaalgegevens aanpassen

Bankrekeningnummer aanpassen? Dit regel je het snelste via Mijn Huismerkenergie onder menu-item 'Gegevens'. Ook kan je hier je betaalwijze aanpassen van factuur naar automatische incasso. 

5: Contactgegevens wijzigen

E-mailadres, telefoonnummer of postadres wijzigen? Dat kan! Hiervoor ga naar het menu-item 'Gegevens'. Wist je dat je hier ook een contactpersoon kan toevoegen? Dit is handig wanneer je je facturen bijvoorbeeld op een ander e-mailadres wilt ontvangen. 

6: Contactvoorkeur wijzigen

Veel van jullie ontvangen al onze informatie per e-mail. Daar worden we blij van, want dat draagt bij aan ons doel: zo weinig mogelijk papier gebruiken. Ontvang jij alles per post? Dan is dit een goed moment om je contactvoorkeur aan te passen naar e-mail. Nog nooit een e-mailadres opgegeven, laat ons dan eerst weten wat je e-mailadres is. Beiden kan je doen onder menu-item 'Gegevens'. 

7: Meterstanden doorgeven

Heb je een analoge of digitale stroom- en gasmeter? Dan ontvang je van ons bericht wanneer het tijd is om de meterstanden door te geven! Dit doe je eenvoudig via Mijn Huismerkenergie. Je kunt je meterstanden invoeren onder menu-item 'Verbruik'.  Heb je een slimme meter thuis? Dan lezen we jouw meterstanden automatisch uit en hoef je nooit zelf de meterstanden door te geven. De opgenomen meterstanden zetten we ook voor je in een overzicht, zodat je je verbruik in de gaten kunt houden.

8: Verhuizing doorgeven

Ga je verhuizen of samenwonen? Via Mijn Huismerkenergie is je verhuizing zo geregeld. Ga hiervoor naar menu-item 'Gegevens'. Doe dit wel op tijd, want de verwerking hiervan door de netbeheerder duurt minimaal 10 werkdagen. Dan zorgen wij ervoor dat de levering van energie op je nieuwe adres geregeld is op het moment dat je de sleutel van je nieuwe woning ontvangt.

9: Inzicht in je energieverbruik met jouw persoonlijke energierapport

Om je nóg meer inzicht te geven in je energieverbruik en besparen gemakkelijker te maken, ontvang je maandelijks een persoonlijk energierapport. Al deze energierapporten vind je ook in Mijn Huismerkenergie onder menu-item 'Verbruik'. Zo weet je precies hoeveel energie je hebt verbruikt en wat de bijbehorende kosten zijn. Ook vind je in dit energierapport bespaartips en kun je je energieverbruik vergelijken met een andere periode of met het verbruik van andere huishoudens. Zo zie je in één oogopslag of je nu zuiniger bent met energie of juist niet. 

10: Inzicht in je verbruik en energie besparen met de Slimme Energiemanager

De Slimme Energiemanager communiceert met jouw slimme meter en maakt je verbruik tot op het kwartier inzichtelijk. Dit inzicht zorgt ervoor dat jij gemakkelijker kan besparen, maar ook als extra controle. Zo zie je direct of je nota overeenkomt met je energieverbruik. Via Mijn Huismerkenergie onder menu-item 'Verbruik' kun je de Slimme Energiemanager overal en altijd bekijken. Maak je nog geen gebruik van de Slimme Energiemanager? Dan kan je 'm hier ook gelijk aanvragen.

Moet jij nog iets regelen? Zo gedaan!


Beoordeel ons

Om onze service te blijven verbeteren, zijn we benieuwd naar jouw ervaring met ons! Je kunt ons beoordelen via The Feedback Company. 

Ik wil mijn ervaring delen

WhatsApp met ons

Snel je vraag stellen? Stuur ons een WhatsApp. We zijn het best bereikbaar op werkdagen van 8:30 tot 17:00 uur.

06 - 266 266 22